Пошук

Погода в Полтаві

Головна Організаційно – масова робота ЯК ПІДГОТУВАТИ ПРЕС-РЕЛІЗ

ЯК ПІДГОТУВАТИ ПРЕС-РЕЛІЗ

 

ВИКОРИСТОВУЙТЕ АКТИВНИЙ ЗАГОЛОВОК,
ЩОБ ПРИВЕРНУТИ УВАГУ РЕПОРТЕРІВ
Заголовок має вигідно виділяти ваш прес-реліз. Зробіть його коротким, активним і містким одночасно; іншими словами, використовуйте щось на зразок – «Петрова названо Людиною Року», замість – «Василь Петров отримує нагороду Людини Року».

НАДАВАЙТЕ ВАЖЛИВУ ЧАСТИНУ ІНФОРМАЦІЇ НА ПОЧАТКУ
Це перевірене та істинне правило журналістики. Репортерові необхідно мати можливість зрозуміти суть прес-релізу з перших двох параграфів. Насправді, це все, що, зазвичай, може бути прочитано. Тому не ховайте якісну інформацію наприкінці прес-релізу. І пам’ятайте про «Шість питань» на які повинен відповісти ваш прес-реліз – “Хто?”, “Що?”, “Коли?”, “Де?”, “Чому?”, та “Як чи Навіщо?”

УНИКАЙТЕ НЕЗАСЛУЖЕНОЇ ПОХВАЛИ І НЕОБҐРУНТОВАНИХ ЗАЯВ
Журналісти тонко відчувають неправду. Замість того щоб складати голослівні твердження, дайте перевірену, корисну інформацію. Знайдіть реальні шляхи, щоб вигідно виділити себе і свою організацію та підкресліть сильні сторони діяльності. Для розкручування вашої роботи напишіть прес-реліз, який буде відповідати на запитання про що ваша робота, а не просто давати загальні твердження про те, якою чудовою і цікавою вона є, не пояснюючи чому.

БУДЬТЕ АКТИВНІ І ТОЧНІ
Ви повинні викладати все такою мовою, щоб читач (журналіст) був настільки ж заінтригований, як і ви самі. Якщо ваш прес-реліз написано нудно, журналіст може вирішити, що інтерв’ювати вас буде нецікаво і новини від вас брати не захоче. Тож краще постаратися аби ваша інформація була точною, цікавою і інформативною.

ПРЕС-РЕЛІЗ НЕ ПОВИНЕН ЬУТИ БІЛЬШИМ, НІЖ 2 СТОРІНКИ
У крайньому випадку, якщо треба викласти важливі деталі (цифри, графіки), ви можете використати три сторінки. Інакше, якщо ви не зможете укластися в дві сторінки, ви перестанете бути конкретним у своїй інформації.

ПОДАЙТЕ ВІДОМОСТІ ПРО КОНТАКТИ
Переконайтеся, що ви включили контактну особу, з якою журналіст зможе зв'язатися для отримання детальнішої інформації. Ця відповідальна особа має бути в ознайомлена з усіма новинами, даними в прес-релізі, і повинна бути готовою відповідати на всі питання. Видайте прес-реліз на фірмовому бланку з логотипом організації – це виглядатиме професійно і дасть ще один шанс, щоб журналіст дійшов саме до вас.


ЗВЕДІТЬ УЖИВАННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ЛЕКСИКИ ДО МІНІМУМУ
Якщо йдеться про технічну сферу, спробуйте не використовувати технічних термінів. Багато репортерів не знайомі з ними. Нормальна мова, без жаргонів, є найкращим засобом донести вашу інформацію.

ПІДКРЕСЛІТЬ ПЕРЕВАГИ
Це підпадає під категорію «краще один раз побачити, ніж...». Уникайте таких слів як «унікальний» або «найкращий». Замість цього розповідайте про переваги чи плюси: економія, захист, полегшення тощо.

БУДЬТЕ ТОЧНІ І КОНКРЕТНІ
Краще використовувати більше деталей і конкретики, ніж менше. Якщо ж ви хочете повідомити громадськість про оздоровчу роботу замість фрази «Завдяки коштам організації 470 дітей отримали санаторно-курортне лікування» використайте «470 діток відпочили на березі моря» а вже потім вказуйте, що відбулося це за рахунок і профспілкових коштів також.
ВИЧИТАЙТЕ ПРЕС-РЕЛІЗ
Коли ви закінчите роботу над прес-релізом, не забудьте провести корегування орфографічних помилок. Якщо ви не занадто в цьому сильні, віддайте текст для перевірки вашому другові або колезі, які можуть це зробити за вас. Якщо ваш прес-реліз буде граматично недбалий, це буде не на вашу користь і навряд чи його дочитають до кінця, не кажучи вже про опублікування новини.

Підготовлено Відділом інформаційно-аналітичного забезпечення
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України